Vaikų ir paauglių psichologinės konsultacijos vykdomos įvairiais metodais. Paprastai tai yra pasitikėjimo, tarpasmeninio kontakto užmezgimo ir žodinio bendravimo su vaiku būdai. Taip pat tam tikro teorinio požiūrio, kuriuo vadovaujasi psichoterapeutas savo darbe, buvimas. Naudojami pokalbiai, žaidimai, vaidmenų žaidimai, diskusijos apie teigiamus sėkmingo problemų sprendimo atvejus ir pan. Paprastai konsultanto dėmesys sutelkiamas į tai, ką vaikas/ paauglys jaučia, ką galvoja ir kaip elgiasi.
Susijaudinęs vaikas ar paauglys gali jaustis psichologiškai nepasitikintis, pažeidžiamas, išsigandęs ar net beviltiškas. Be to, jį kamuoja grėsmės ar baimės jausmas, panika, bloga nuotaika, nerimas dėl smulkmenų, nesugebėjimas atsipalaiduoti, bloga nuotaika, sumažėjęs aktyvumas ir kt.
Konsultuoju vaikus, paauglius kai jie:
- patiria nerimą, įtampą, stresą;
- bendraamžių patyčias;
- bendravimo, mokymosi sunkumus;
- destruktyvų elgesį;
- turi baimių;
- nepasitikėjimą savimi.
Mano tikslas padėti vaikui geriau suprasti jausmus, išspręsti sunkumus, rasti išeitis, priimti ir integruoti skausmingas patirtis. Psichoterapija reikalinga atstatyti ir palaikyti vaiko, paauglio sveiką asmenybės raidą, lengvinti simptomus.
- Darbe su 7-10metų vaikais ir paaugliais iki 16 metų taikau žaidimų, smėlio, pasakų terapiją, asociacijų paveikslus bei daugybę įvairių dailės terapijos metodų, kurie padeda geriau pažinti save ir išveikti susikaupusias emocijas saugiu būdu.
Kaip veikia paauglį ,,Emocinio palaikymo grupė su dailės terapija''?
- Sukuria teigiamą emocinį nusiteikimą grupėje
- Palengvina komunikacijos procesą su bendraamžiais, mokytoju, kitais suaugusiais. Bendras dalyvavimas meninėje veikloje padeda sukurti tarpusavio priėmimo, empatijos santykį.
- Padeda prisiliesti prie tų realių problemų ar fantazijų, kurias dėl kokių nors priežasčių yra sudėtinga aptarinėti žodžiu.
- Suteikia galimybę simboliniame lygmenyje eksperimentuoti su įvairiausiais jausmais, tyrinėti ir išreikšti juos socialiai priimtina forma.
- Darbas su piešiniais, paveikslėliais, skulptūromis- tai saugus būdas patenkinti polinkį į destrukciją bei savidestrukciją(K.Rudestam).
- Dailės terapija padeda perdirbti mintis ir emocijas, kurias žmogus įpratęs slopinti.
- Ugdo vidinės kontrolės jausmą. Dailės terapijos užsiėmimai sudaro sąlygas eksperimentavimui su kinestetiniais ir regimaisiais pojūčiais, stimuliuoja sensomotorinių gebėjimų vystymąsi bei bendrai dešiniojo smegenų pusrutulio, kuris atsakingas už intuiciją ir orientavimąsi erdvėje, vystymąsi.
- Skatina išreikšti save kūrybiškai, lavina vaizduotę, ugdo estetinę patirtį, vaizduojamosios veiklos įgūdžius bei meninius gebėjimus apskritai.
- Padidina žmogaus gebėjimą adaptuotis kasdieniame gyvenime ir mokykloje. Sumažina su mokymusi susijusį nuovargį, negatyvias emocines būsenas.
- Efektyvi koreguojant įvairius asmenybės nukrypimus ir augimo sutrikimus. Remiasi sveiku asmenybės potencialu, vidiniais savireguliacijos ir išgijimo mechanizmais.
- Leidžia kurti meile ir abipusiu prieraišumu pagrįstus santykius su vaiku, taip kompensuojant galimą jų trūkumą tėvų namuose.
-
,,Emocinio palaikymo grupė'' skirta: 13-15 metų paaugliams, tai uždara grupė.
Terapinėje grupėje gali būti iki 10 vaikų.
Trukmė: 2 valandos
Būtina pirmoji konsultacija/ pokalbis su tėvais ir individualus su vaiku, pradedant lankyti ,,Emocinio palaikymo su dailės terapija'' grupę.